Як можна прискорити виплату страхового відшкодування

08 Липень'11

Всім автомобілістам відомі випадки відсутності оперативності у страхових компаній (СК) при виплаті відшкодувань своїм клієнтам. Але, виходячи зі своєї практики страхового брокера, можу стверджувати, що врегулювання страхових подій з виплатою відшкодування - це двосторонній процес, в якому, крім СК, активну роль повинен грати і Страхувальник.

Більшість СК при врегулюванні збитків (особливо великих) "підлаштовуються" під поведінку клієнта. Якщо клієнт вважає для себе важливим, обклавшись безліччю документів, відстоювати якусь ефемерну позицію, яка не наближує його до виплати, то СК із задоволенням підтримає таку гру. У підсумку процес документообігу між Страхувальником і СК буде спрямований на з'ясування, в кого з них найбільш сприятлива юридична позиція, що ні на йоту не наблизить Страхувальника до виплати відшкодування.

Більшість СК охоче вплутуються в офіційну переписку та судочинство, оскільки ці процеси відсувають момент виплати відшкодування. Таким чином, у спілкуванні з представниками СК важливо спрямовувати свою діяльність виключно на виплату страхового відшкодування, не розмінюючись на другорядні дрібниці.

Ключові способи прискорення виплати по КАСКО

Рекомендую вам самостійно отримувати розширену довідку ДАІ (форма 2)

Згідно з договором страхування саме СК повинна одержувати цей документ. І робить вона це різними способами. Наприклад, чекаючи довідку від ДАІ, відправивши туди запит поштою. Якщо протягом місяця відповідь не надходить, то СК направляє запит повторно. Такий перебіг подій може затягнутися надовго. Для Страхувальника існує альтернативний спосіб: звернутися в ДАІ, щоб отримати запит на руки самостійно. Зазвичай даний документ можна добути протягом одного дня. Справедливості заради варто відзначити, що в штаті деяких СК передбачені співробітники, що займаються отриманням такого роду довідок. Відповідно, в таких Страхових компаніях вищевказана проблема не виникає.

Надання документів в СК і перевірка їх адекватності

Більшість клієнтів просто привозять документи в СК, здають їх в канцелярію, вважаючи, що зробили все необхідне. Але це далеко не так. Завжди треба упевнитися, що форма і зміст даних документів відповідають вимогам Страхової компанії. Для цього варто познайомитися з фахівцем, який займається врегулюванням вашого страхового випадку. З його допомогою ви зможете отримати вихідний від СК документ, що підтверджує факт надання вами всіх необхідних документів і те, що їх якість задовольняє СК.

Вибір СТО для ремонту авто

Досить часто доводиться стикатися з такою ситуацією: за договором страхування передбачена виплата відшкодування згідно з рахунком сервісної СТО. Клієнт купував автомобіль у офіційного дилера і обслуговувався на його сервісній СТО, назвемо її "А". У той же час у СК є домовленості з іншими сервісними СТО (наприклад "В"). Відповідно, СК направить даний автомобіль ремонтувати на СТО "В". Часто в такій ситуації клієнти наполягають на співпраці зі своєю "рідною" СТО "А", що, з моєї точки зору, не є розумним. Адже якщо ремонт проводитиметься на СТО "В", то вона відремонтує ваш автомобіль за гарантійним листом від СК, не чекаючи оплати ремонту, що істотно заощадить ваш час. Якщо ж Страхувальник і далі наполягатиме на "рідній" сервісній СТО, то йому доведеться доплатити різницю в ціні в порівнянні з СТО "В", послуги якої дешевші, оскільки її домовленість з СК передбачає знижки як на ремонтні роботи, так і на запчастини.

Контроль просування врегулювання

Після надання всіх документів потрібно активно контролювати просування справи по інстанціях страхової компанії: начальник відділу врегулювання - казначейство - бухгалтерія, оскільки під впливом людського фактора справа може "загубитися" в кабінетах СК. Для цього дізнайтеся у фахівця, який займається врегулюванням вашого випадку, номер своєї справи і з допомогою дзвінків в call-centre тримайте руку на пульсі процесу.

Насамкінець ще раз хочу зазначити, що виплата відшкодування - це процес на 85% залежить від Страхувальника і його здатності знаходити спільну мову з СК.

Костянтин Узунов, спеціаліст відділу відшкодувань компанії BritMark

За матеріалами FINANCE.UA

RedTram Україна