Валютні кредити українських автозаводів повинні бути реструктуризовані

18 Лютий'15

Теги: кредит

Кредити в іноземній валюті, які брали підприємства вітчизняної автомобільної промисловості, повинні бути реструктуризовані, вважає глава асоціації автовиробників “Укравтопром” Михайло Резнік, оскільки за рахунок цих коштів Україна будувала власне автомобілебудування і реалізувалася урядова програма зі створення повномасштабного автовиробництва і робочих місць.

“Складно вести діалог, якщо міністр економічного розвитку каже, що це питання між кредиторами і позичальниками. А адже підприємства автопрому виконували програму енергозбереження, були прийняті постанови уряду, нам говорили: завозьте енергозберігаюче обладнання, дамо вам під це кредити. Завезли роботизовані зварювальні комплекси, масу технологічних ліній, які не виробляються в Україні. І сьогодні уряд, маючи державно-приватне партнерство з нами, стоїть осторонь і каже, що це питання необхідно вирішувати безпосередньо банку і позичальнику “, – підкреслив Резник.

Він зазначив, що сьогодні автопромисловість України перебуває у вкрай тяжкому стані – ринок впав практично в десятки разів, купівельна спроможність населення значно знизилася, експорт в Росію практично припинений через створені нею бар’єри.

У той же час, нарікає глава асоціації, Мінекономрозвитку досі не затвердило переліки комплектуючих і матеріалів, які підприємства повномасштабного виробництва мають право ввозити за спеціальними ставками.

“Під план першого кварталу було зроблено замовлення, вкладено певний фінансовий ресурс. На жаль, до середини лютого ці переліки ще не були затверджені, компанії простоюють, конвеєри практично зупинилися”, – зазначає М. Резник.

У цій ситуації, за його оцінкою, такі підприємства з доданою вартістю в продукції, що випускається більше 40% (а на підприємствах автопрому рівень локалізації понад 60%) мають бути виділені “із загальної купи” і їм повинна бути надана підтримка держави для реструктуризації взятих кредитів.

“Я вам одну цифру наведу: ми брали кредит більше млрд, і це було 8 млрд гривень, а сьогодні потрібно повертати 26 млрд грн”, – зазначив Резник.

При цьому він підкреслив, що питання реструктуризації – це відповідальність не тільки підприємств, а й Національного банку, уряду і банків, які повинні домовитися між собою.

RedTram Україна