Імпортери стали в декілька разів менше скаржитися на митників

07 Липень'12

Теги: імпортер

У Держмитслужбі зазначають, що в разі виявлення явного порушення законодавства з боку суб'єкта ЗЕД, або якщо митниця володіє достатньою інформацією про те, що митна вартість не відповідає дійсності, сторони намагаються нормально виправити ситуацію в двосторонньому порядку.

Кількість скарг імпортерів на дії митників зменшилася на 70-80%. Про це розповів експерт Ради підприємців при Кабінеті Міністрів Ігор Соколов під час круглого столу "Доходи бюджету і новий Митний кодекс: основні ризики збереження стабільності", який 5 липня провела "Ліга фінансового розвитку" за підтримки тижневика "Дзеркало тижня. Україна".

"Підприємництво часто турбується про те, щоб митники публікували методики визначення митної вартості. Особливо це стосується першого методу", - зазначив Соколов.

Експерт звернув увагу на те, що сьогодні імпортери, які працюють з відомими західними компаніями, опинилися в не зовсім рівних умовах з суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, які ввозять продукцію, наприклад, з Китаю. За словами Соколова, місцеві виробники готові надавати своїм контрагентам будь-яку калькуляцію, щоб занизити митну вартість. Західні ж виробники на це не йдуть.

"Основне наше побажання, коли ми говоримо про Митний кодекс, - щоб він виконувався", - додає віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Максим Кунченко. Представник УСПП підтверджує, що нюанси з визначенням митної вартості дійсно існують. При цьому експерт наголошує на якості підготовки митників нижчої ланки.

"На жаль, на сьогодні триває ситуація, коли звичайний інспектор на місцях ухвалює рішення щодо митної вартості - коригування її в той чи інший бік. Дуже багато рішень ухвалюється, коли інспектор звертається до вищого керівництва, і вже вище керівництво ухвалює рішення. Тоді митна вартість коригується так, як вона має бути", - зазначив Кунченко.

Як стверджує начальник Управління адміністрування митних платежів Державної митної служби Віталій Зварич, з набранням чинності Митного кодексу кількість скарг суб'єктів ЗЕБ щодо митної вартості скоротилася до 20% від того обсягу, який був до вступу в силу зазначеного документа.

"Якщо є явне порушення законодавства з боку суб'єкта зовнішньої економічної діяльності, або ми володіємо достатньою інформацією про те, що митна вартість не відповідає дійсності, я вважаю, що в цьому випадку можна нормально, реально довести цю позицію до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності. Якщо немає взаємодії, якщо є викручування рук і нам приходить скарга, то ми оцінюємо її як недопрацювання митниці", - зазначив Зварич.

За матеріалами Дзеркало Тижня

RedTram Україна