Рішення комісії щодо імпорту нафтопродуктів зняло загрозу зростання цін на бензин

15 Січень'12

Теги: нафта

Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) про те, щоб не вводити мита або квоти на імпортні нафтопродукти, зняло загрозу зростання цін на бензин і дизпальне, у результаті якого споживачам довелося б витратити на пальне додатково близько 13 млрд грн на рік.

Про це у своїй статті для ZN.UA пише директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.

При цьому автор зазначає, що для нього залишається загадкою, навіщо вітчизняне галузеве міністерство і виробники нафтопродуктів прирекли себе на протистояння з європейцями, до яких нібито не мали претензій.

"На мою думку, подібну стратегію обрали, щоб, по-перше, спробувати "закрити" ринок в найкоротший час шляхом введення попередніх мит після 45 днів з дня початку розслідування, по-друге, щоб не виділяти конкретні країни (наприклад, щоб не називати Росію) і, по-третє, запросити по максимуму, а в кінці вийти на обмеження тим або іншим чином "хоча б" щодо Білорусі", - говорить юрист міжнародної юридичної компанії Mayer Brown (Бельгія) Микола Мізуліна, підкреслюючи, що насправді обраний механізм розслідування не передбачає введення імпортних мит проти окремих країн-експортерів.

Куюн припускає, що саме ця "помилка" багато в чому визначила поразку ініціаторів спеціального розслідування. За його словами, детальні результати роботи МКМТ, на жаль, недоступні, але з різних джерел вдалося відтворити список основних аргументів, на яких базується рішення цієї комісії.

На загальну думку, основним аргументом стала неідентичність переважного обсягу імпортних нафтопродуктів і тих, що і випускаються в Україні. Якщо точніше, то імпорт був більш високої якості, ніж українські нафтопродукти. Так, якщо з-за кордону в Україну надходили бензин і ДП стандарту Євро-4 і Євро-5, то, наприклад, бензин по Євро-4 Лисичанський і Кременчуцький НПЗ почали випускати лише в поточному році.

Другим ключовим моментом, який багато в чому виникає з першого, стали ціни на імпортні нафтопродукти стандартів Євро-4 і Євро-5. "Ціни на якісний імпорт були вищими за ціни на пальне українських НПЗ і таким чином не могли бути проблемою для українських виробників", - зазначає один із співрозмовників ZN.UA.

Ще одним важливим моментом у розслідуванні загрози отримання відповідних торговельних санкцій з боку країн - експортерів нафтопродуктів (йдеться про суму близько 2 млрд дол на рік) у разі застосування Україною спеціальних заходів проти цих країн.

Крапку ж у процесі, за словами експерта, поставила очевидна неминучість зростання цін і можливий дефіцит нафтопродуктів у разі ліквідації імпорту. "Українські НПЗ контролювали 95% ринку, і це не вберегло нас від кризи в розпал весняної посівної 2005 року", - говорить співрозмовник, знайомий з нюансами обговорення питання мит в рамках МКМТ.

За матеріалами Дзеркало Тижня

RedTram Україна