Пенсію чекають від держави

18 Жовтень'10

Теги: пенсія

Населення не поспішає інвестувати в накопичувальне страхування життя. Зате ризикові особисті види страхування стають усе популярнішими.

Дослідження, проведене міжнародною аудиторською компанією Ernst&Young, свідчить, що в 2003 р. більшість українських компаній пояснювали відсутність в своєму соцпакеті пенсійних програм для співробітників недосконалістю законодавчої бази (90% респондентів), незначним досвідом роботи таких проектів (75%) і недовірою до фінустанов, що пропонують пенсійні програми (65%). У 2010 р. лише 27% залишилися критичними по відношенню до пенсійного законодавства, а не довіряють фінустановам, що надають послугу накопичення пенсії, лише 16% опитаних. Але це корпоративний сектор, а ось самі українці поки не спішать інвестувати в пенсійні програми НПФ і лайфових страховиків.

Про це говорять в першу чергу самі представники страхового ринку і ринку з управління активами.

В докризовий час накопичувальні страхові програми активно просувалися в рамках MLM-структур, але криза серйозно підкоригувала можливості страховиків залучати клієнтів за допомогою цього каналу продажів: населення більше не довіряє MLM. Валові премії компаній страхування життя в I півріччі 2010 р. впали на 17% - до 331 млн. грн. І зараз у лайфових страховиків головне завдання - утримати існуючу клієнтську базу по довгострокових договорах, про її розширення поки не йдеться. Активи недержавних пенсійних фондів в I півріччі 2010 р. зросли всього на 4,8% - до 985 млн. грн., але настільки малий обсяг ринку в країні з багатомільйонним населенням зайвий раз свідчить про побоювання громадян довірити свої заощадження пенсійним керівникам.

Продавати довгострокові продукти зараз дуже складно, стверджують учасники страхового і пенсійного ринків. "Продавати "життя" складно. Поки для більшості українців це незрозумілий продукт", - вважає голова правління СК "ІНГО Україна Життя" Наталія Невядомська. За її словами, для більшості підприємств впровадження пенсійного страхування співробітників - це зовсім не найближча перспектива, а мінімум трьох років, при цьому в багатьох компаніях переваги такого проекту потрібно ще доводити їх акціонерам.

Таку думку поділяють безпосередньо і самі продавці - страхові брокери. "Ми доки не плануємо активно пропонувати накопичувальне і пенсійне страхування, оскільки не бачимо особливого інтересу у клієнтів. Зате є плани розвивати ризикові продукти", - говорить директор відділу страхування особистих продуктів брокерської компанії BritMark Юрій Никаненок. Він відзначає, що зараз є попит на такі продукти, як медичне страхування, страхування від нещасних випадків. "Рік тому медстрахуванням критичних захворювань (серйозні хвороби, у тому числі онкологічні) ще ніхто не цікавився, а зараз це досить затребувана послуга", - говорить експерт.

"Накопичувальні програми стануть популярнішими до 2012 р. А зараз ми робимо упор на особисте страхування (медичне і від нещасного випадку)",- говорить гендиректор брокера "Ризик енд Лайф Консалтинг" Максим Чередніченко.

  Слова експертів відповідають статистиці. За даними Держфінпослуг, разом з автоцивілкою, саме особисті види добровільного страхування підживлюють зараз страховий ринок (частки - 13,6% від валових премій в I півріччі). Варто, звичайно, визнати, що медичне страхування останнім часом подорожчало, і цим також було забезпечено зростання. Проте кількість проданих страховок практично не знизилася, а значить, попит не характеризується високою еластичністю за ціною, і продукти особистого страхування досить затребувані.

За матеріалами Экономические Известия

RedTram Україна