КУА чекають поступового зростання

14 Грудень'09

Теги: КУА

Останні декілька місяців вони балансують на межі припливу і відпливу коштів.

Компанії з управління активами налаштовані на повільне зростання ринку. У жовтні був відзначений чистий приплив до відкритих (+1,55 млн. грн., за даними Investfunds) і інтервальних фондів, з яких можна вийти у будь-який момент. Зокрема, він торкнувся фондів акцій - таких як "Кінто-еквіті" (під управлінням КУА "КІНТО") і "Надбання" (КУА "АРТ Капітал").

В листопаді в цілому індустрія публічних фондів (відкритих і закритих) продемонструвала відплив (-4,85 млн. грн.). Проте є ІСІ, яким вдалося зібрати додаткові гроші. Це все ті ж відкриті фонди акцій, деякі відкриті, інтервальні і закриті ІСІ. Лідером з припливу став відкритий "Аргентум" (КУА "Драгон Капітал").

Незважаючи на листопадовий відхід грошей, в цілому відплив клієнтів з фондів закінчився. Останні пару місяців КУА говорять про активізацію продажів. Для цього використовуватимуться ті ж підходи, які застосовувалися до кризи. "Відпрацьовані раніше технології продажів будуть використані і в 2010 р. Можливе посилення реалізації спільних проектів зі страховими компаніями і банківськими організаціями", - вважає керівник аналітичного департаменту ІГ "ТАСК" Андрій Шевчишин.

В той же час, вважає аналітик, поки не варто чекати масового припливу клієнтів. Стан речей не можуть змінити ні особливі технології продажів, ні власні ініціативи людей. "Переконання інвестора формуються на власному досвіді, рекомендаціях і порадах близьких або шанованих людей. З огляду на те, що ринок публічних ІСІ ще молодий і його репутація була підірвана обвалом в 2008 р., сильного припливу інвесторів "за своїми переконаннями" чекати не варто. Тим більше, з урахуванням того, що основним інвестором був середній клас, який зараз продовжує зазнавати труднощів відновлення", - вважає Шевчишин.

В "КІНТО" також налаштовані на повільне планомірне відновлення. "Інвестиційні фонди - це особливий продукт. Споживача цієї послуги до категорії звичайних покупців теж не зарахуєш, тому відомі з підручників з маркетингу технології продажів тут не працюють. Мало, щоб клієнт приніс гроші. Потрібно, щоб він діяв усвідомлено, тобто розумів усі аспекти входження на фондовий ринок", - відзначив старший менеджер департаменту з продажу і роботи з інвесторами Тарас Кучер.

За його словами, в світі за середньострокову інвестицію вважаються 5-10 років, тому дістати гроші клієнта - це ще не досягнення. А ось утримати їх у фонді, добитися того, щоб інвестор залишався лояльним, не здійснював поспішних кроків і дочекався доброго інвестиційного результату, - це складне завдання.

Тому, наполягає Кучер, на продавців необхідно покласти просвітницькі функції. Вони мусять роз'яснювати принципи роботи фондового ринку, оцінювати його перспективи, добиватися розуміння клієнтами ризиків. У кризовий період ця робота набуває ще більшої актуальності. З одного боку, з'являється додатковий інвестиційний потенціал, а з іншого - розчарування у частини інвесторів.

"Тому найближчими роками інтелектуальні й матеріальні зусилля КУА підуть на те, щоб потрібна і розумна інформація проникла, нарешті, у всі куточки країни. А формула успіху проста - бути максимально відкритими, мати широку лінійку продуктів і ефективно управляти цими продуктами", - вважає Тарас Кучер.

За матеріалами Экономические Известия

RedTram Україна