КУА відмовились від мереж

07 Червень'09

Теги: пайовий інвестиційний фонд, криза, КУА

Компанії з управління активами не планують створювати брендові мережі продажів і віддадуть перевагу працювати через місцевих торговців.

Про це повідомили представники опитаних КУА. Працювати доведеться або через посередників, або через афілійовані банки, у кого такі є.

На найближчий час керуючі компанії зареклися розвивати мережі. Для порівняння, торік, на піку росту ринку охочих проводити експансію в регіони було багато. На початку 2008 р. КУА "КІНТО" була чи не єдиною, яка відмовлялася створювати брендову мережу продажів. Вона пояснювала це невдалим досвідом 1990-х рр., коли компанія мала 26 філій по всій Україні.

"Природно, ми були прекрасно інформовані про всі недоліки і переваги створення та згортання власних мереж. Ми не стали повторювати цей досвід 2007-2008 рр., а спробували працювати через агентські угоди з регіональними торговцями цінними паперами і мережею фондових магазинів. Наступні події тільки переконали нас у правильності цього рішення", - розповів президент "КІНТО" Сергій Оксанич.

Інші компанії тоді пояснювали, що цій КУА не потрібні мережі відділень, тому що вона є найвідомішою на ринку. Вони ремствували на те, що, приходячи у фондові магазини, люди цілеспрямовано цікавляться паперами тільки "КІНТО". Тому вони робили ставку на створення власної мережі брендових відділень і проведення масштабних рекламних кампаній. Процес активно просувався ще в першій половині 2008 р.

"Найбільш ефективним ми вважаємо продаж сертифікатів самою компанією, і сподіваємося на такі ж результати наших власних регіональних представництв. Агенти є додатковим каналом збуту, і особливо вони актуальні в тих містах, де поки не відкриті представництва компанії", - сказав директор з маркетингу однієї з найбільших КУА.

Компанії апелювали навіть до інтересів клієнтів. "Людям набагато зручніше одержувати потрібну інформацію з перших рук - тобто від нас, а не наших агентів. В офісах ми будемо продавати не тільки продукти інвестиційних фондів, але також надавати такі послуги, як брокеридж для приватних клієнтів. Люди зможуть прийти і прямо купити будь-яку акцію, яка торгується на біржі", - говорить представник іншої компанії.

Однак у зв'язку із кризою великі мережі власних відділень виявилися обтяжливими. Опитані компанії повідомили, що представництва в регіонах довелося закрити. "Нам довелося згорнути мережу наших регіональних офісів наприкінці року та скоротити працівників. Добитися окупності таких філій у найближчому майбутньому буде неможливо, тому ми плануємо розвивати роботу з нашими регіональними партнерами", - сказав директор КУА "АРТ Капітал Менеджмент" Леонід Городецький.

Аналогічна ситуація в інших компаніях. "У нас було відділення в Дніпропетровську, і вже готувалися до відкриття відділення у Львові і Донецьку. Але у зв'язку із кризою та зниженням інтересу населення до ІСІ, на даному етапі більш доцільно для нас працювати через фондові магазини. До речі, таку лінію поведінки обрали не тільки ми, але й інші керуючі компанії. Ми вважаємо, що найближчим часом це найефективніший спосіб просування та продажу продуктів ІСІ", - розповіла провідний спеціаліст департаменту інвестиційного консалтингу Foyil Securities Лілія Кубітович.

Єдині, кому не довелося згортати свою активність, - компанії, афілійовані з банками. Зокрема, КУА OTP Capital, як і у свій час КУА "Укрсиб Есет Менеджмент", з самого початку вибудовувала мережу продажів через мережу відділень родинного банку. Експерт департаменту з питань маркетингу та продажів КУА OTP Capital Дмитро Жипецький розповів, що ще торік компанія провела низку навчальних семінарів для менеджерів банку.

У результаті в кожному регіоні, де присутній банк, своя КУА може продавати свої продукти. "На сьогоднішній день інвестиційні сертифікати та акції фондів під нашим управлінням можна придбати в 17 відділеннях "ОТП Банку" у Києві, а також в 25 регіональних філіях по всій Україні. Менеджери банку, незалежно від регіону, одержують усі необхідні інформаційні матеріали, а також мають доступ до щотижневої та щомісячної аналітики світових фондових і товарних ринків", - відзначив він.

За матеріалами Экономические Известия

RedTram Україна