Гра Thinkers

12 Березень'11

Історія створення гри Thinkers фактично є прототипом останніх досягнень вчених у сфері розвитку людського пізнання, науки про те, як функціонує мислення людини. Ще стародавні філософи, серед яких були Платон і Арістотель вивчали спосіб мислення людини, заклавши тим самим основи сучасної науки, що вивчає нейронну сітку кори головного мозку.

Зокрема, Аристотель визначив основи сучасного системного послідовного мислення, яке гра Thinkers розвиває за допомогою завдань з розділів Структура і Логіка. Його вчитель, Платон, є творцем доказового переконання. Відкидаючи сухий виклад фактів, він намагався за допомогою питань розвинути людину, змушуючи її самостійно прийти до висновків і умовиводів. Це наочно продемонстровано в «Діалогах» Платона. Завдання в розвиваючій грі Thinkers також підводять людину до висновків і умовиводів, сукупність яких формує особливий латеральний спосіб мислення. Рішення завдань Thinkers допомагає «впровадити» креативні ідеї в мозок людини, користуючись термінологією з відомого оскарівського фантастичного трилера «Inсeption» (2010)1.

Про способи і різні види когнітивної активності вчені знали і в середні віки, і в епоху раннього Відродження. На створеній Альбрехтом Дюрером в 1514 році гравюрі «Меланхолія» зображений перший винайдений людством «магічний квадрат», заповнений числами таким чином, що їх сума в кожному рядку і кожному стовпчику дає однакове число. Магічний квадрат, був ліками від меланхолії в середні століття, але великі мислителі того часу інтуїтивно розуміли необхідність у тренуваннях власного мозку, який подібно м'язам - атрофує від бездіяльності.

 інтелектуальна гра, Євген Пенцак, Thinkers

У минулому сторіччі, завдання для розвитку когнітивної ефективності почали використовуватися більш осмислено, хоча і не обов'язково систематично. Так, в кінці Другої світової війни авіація союзних військ скидала на Берлін листівки зі спеціально сконструйованими завданнями, рішення яких, подібно деяким сучасним комп'ютерним іграм, відволікало інститути та організації вермахту від ведення ними господарської діяльності, а іноді і просто паралізувало їх функціонування. Такі завдання, пізніше назвали «знищувачами конференцій» (conference destroyers). «Занесені» випадково або навмисно на збори, чи конференцію, ці завдання змушували її учасників забути про тематику конференції, намагаючись вирішити «в'їдливе» завдання.

Ще в кінці ХХ століття, сучасні завдання для розвитку інтелекту, були неупорядкованим масивом даних, - джерелом натхнення для укладачів шкільних олімпіадних завдань. Якісно новий виток свого розвитку завдання для розвитку інтелекту отримали в останнє десятиліття. Цьому сприяло стрибкоподібний розвиток досліджень в галузі функціонування кори головного мозку, що стало можливим завдяки магнітно-резонансної томографії (МРТ). Дослідження кори головного мозку за допомогою магнітного томографа дозволили визначити, які частини головного мозку працюють при різних типах завдань і робіт, виконуваних людиною. Завдяки їм, сучасна наука знає не тільки області схильні до аналітики або креативу, а й особливості будови сірої речовини осіб особливо схильних до точних наук або, наприклад, людей, які не вміють шахраювати. Наука таїть ще багато відкриттів у цій області попереду, але вже зараз, завдяки їй стала можливою розробка і систематизація завдань, які спрямовані на цільовий розвиток певних когнітивних процесів.

Ідея завдань для такого розвитку прийшла викладачам та учням однієї з вітчизняних бізнес-шкіл, відмітною особливістю, якої, було використання інноваційних, нетривіальних і часто метафоричних методів викладання. Адже навіть при викладанні сухої мови бізнесу - фінансів, можна використовувати в якості аналогій і метафор музику й полотна відомих художників символістів, а в якості стимулятора когнітивної активності певного виду - головоломки і спеціальні задачки для розвитку інтелекту. З часом база даних таких завдань зростала і була впорядкована і систематизована професором фінансів Києво-Могилянської Бізнес-Школи Євгеном Пенцаком. Разом зі своїми партнерами в компанії FINART Smart Solutions восени 2010 року був створений продукт, що одержав назву Thinkers. Гра Thinkers - фактично є першим випущеним в нашій країні продуктом призначеним для розвитку власного інтелекту і на відміну від інших подібних продуктів змушує шукати рішення і будувати логічні послідовності, а не просто запам'ятовувати велику кількість розрізнених фактів.

Приклади гри

             

    Показати відповідь                                        Показати відповідь

Впровадження (inception) - це процес зародження ідеї, вкорінення її в чужу підсвідомість, незважаючи на відторгнення людським мозком чужорідних ідей.

Для замовлення гри Thinkers надішліть на адресу info@investadviser.com.ua лист, вказавши Ваше ім'я, прізвище та контактний телефон.

Додати коментар




RedTram Україна