Проекти зачіпають посади

(1) 12 April'11

Загострення інтересу влади до керівництва аеропорту "Бориспіль" може бути пов'язане з амбіційними планами чиновників з будівництва залізничної гілки за $950 млн., яка насправді коштує не більше $200 млн.

На 18 квітня заплановано підписання кредитної угоди між Банком розвитку Китаю та України для залучення коштів, які підуть на будівництво залізничної гілки між Києвом і міжнародним аеропортом "Бориспіль". Про це повідомив голова Держагентства з інвестицій та управління національними проектами ("Укрнацпроект") Владислав Каськів.

"18 квітня ми плануємо підписати з китайською стороною документи, які дозволять почати фінансування, і в травні вже почнеться будівництво", - заявив керівник відомства. За словами пана Каськіва, є попередня домовленість про надання кредиту терміном на 15 років з відстрочкою першого платежу на 3 роки на умовах кредитної ставки Libor +3,5%. Сума позики - $950 млн.

Примітно, що в ході узгодження проекту будівництва залізничної гілки чиновники називали, принаймні, три різні цифри за сумою потенційного китайського кредиту. У вересні минулого року під час візиту президента Віктора Януковича до Китаю було підписано рамкову угоду про надання кредиту на суму до $1 млрд. для реалізації національного проекту "Повітряний експрес".

Потім у березні Владислав Каськів говорив про намір уряду залучити під цей проект 4,5 млрд. грн. (близько $560 млн.-стільки грошей потрібно було б для реалізації лише одного з етапів розробленого на той момент проекту). Але, як повідомила влада, виникла проблема із затвердженням держгарантій під таку суму, оскільки гарантії уряду були однією з основних умов китайських партнерів. Після тривалих обговорень проекту 28 березня Кабмін затвердив нарешті суму держгарантій, але тільки на $372,31 млн. (на 2011 р.). Саме в стільки, за даними "Укрнацпроекту", оцінюється сьогодні проект з організації залізничного сполучення між аеропортом і столицею. Разом з тим згаданою постановою Кабміну затверджено ТЕО більш масштабний проект на загальну суму в 7,6 млрд. грн.

Крім робіт, які належать безпосередньо до будівництва залізничної гілки і прилеглої інфраструктури (шляхопроводів, естакад та зупиночних пунктів), туди внесено будівництво також й інших об'єктів-приміром, пасажирських терміналів на станціях "Видубичі" та на станції "Дарниця". Всі об'єкти, які не увійшли безпосередньо до кошторису залізничної гілки, представлені як елементи проекту з розвитку інфраструктури Київської області - саме на цю частину проекту заплановано направити решту $580 млн. з "китайського" кредиту.

Підписання фінансової угоди з китайським банком може відбутися вже без участі чинного гендиректора аеропорту "Бориспіль" Бориса Шахсуварова: минулого тижня віце-прем'єр-міністр і міністр інфраструктури Борис Колесніков повідомив, що керівник "Борисполя" буде звільнений за "радянський" аеропорт - через численні претензії пасажирів до якості обслуговування в "Борисполі". "Дуже багато претензій, особливо проблема таксі, залу очікування - все це чисто Радянський Союз", - заявив пан Колесников.

Також він назвав "Бориспіль" найгіршим аеропортом у всьому СНД. Віце-прем'єр повідомив, що питання зі звільненням пана Шахсуварова вже вирішене, і пообіцяв звільнити його дуже скоро, а наступного дня ЗМІ опублікували інформацію про те, що наказ про відсторонення його від посади вже підписаний. У прес-службі аеропорту "Бориспіль" заявили, що станом на вечір п'ятниці жодних документів чи офіційних заяв з боку регулюючих органів про звільнення гендиректора не надходило. "До кінця п'ятниці Шахсуваров перебував на своєму робочому місці, проводив зустрічі і займався своїми звичайними обов'язками", - сказала прес-секретар "Борисполя" Оксана Ожигова.

Разом з тим, за інформацією джерела в Мінінфраструктури, питання зі звільненням директора аеропорту пов'язане не в останню чергу з майбутнім підписанням угоди по кредиту під будівництво "Повітряного експреса". "В Нацагентства свій інтерес у цьому проекті. Вони хочуть, щоб проект реалізовувала близька до них особа. Визнали, що з Шахсуварова вистачить і терміналу D", - сказав співрозмовник.

Вже після повідомлень про майбутнє звільнення керівника "Борисполя" агентство "Інтерфакс" з посиланням на свої джерела опублікувало інформацію про те, що новим директором аеропорту може стати екс-фіндиректор зареєстрованого в Донецьку ТОВ "Рудікт" Антон Волів. Інформації про цю фірму, крім того, що вона займається різними видами діяльності в сфері турбізнесу, торгівлі та будівництва, знайти не вдалося. Учасники ринку говорять, що пан Волів не має ніякого стосунку до авіаційного бізнесу.

Відзначимо, раніше, коментуючи проект "Повітряний експрес", Борис Шахсуваров говорив про те, що оцінює його вартість в $200 млн. "Моя думка - $200 млн. В тому варіанті, який нас влаштовує", - сказав він. І додав, що ТЕО, розроблене інститутом "Київдіпротранс", включає занадто багато по суті не потрібних об'єктів, наприклад, будівництво Дарницького вокзалу за $945 млн.

"В принципі будувати вокзали немає необхідності. Тому що практика реєстрації пасажирів на вокзалах втрачає сенс. У Британії якщо раніше ви могли зареєструватися на вокзалі "Вікторія" на рейс British Airways, здати багаж і їхати, то сьогодні там це анульовано. Тим більше що зараз розвинений електронний тікетинг. Можна реєструватися в інтернеті, по мобільному телефону", - сказав тоді пан Шахсуваров. Варто додати, що затверджений урядом проект передбачає створення спеціально під цю програму ДП "Дирекція з будівництва та управління національним проектом "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону", якому "Бориспіль" повинен передати функції замовника з проекту і розпорядника коштів. Щоправда, відбуватися це буде протягом року, а проекту створення залізничної гілки відведено термін всього в 14 місяців, і початок будівництва очікується вже в травні.

За матеріалами Экономические Известия
 

Top

RedTram Ukraine