Справа — труба

(3) 10 July'09

Майже на 50%, з 7,9 млн у 2008-му до 4 млн у 2009 році впаде продаж мобільних телефонів за прогнозом Unitrade Group. У 2008-му, за даними компанії , скорочення продажу становило 7,6% рік до року.

За результатами першого кварталу 2009-го продаж мобільних терміналів в Україні у натуральному вираженні впав на 58% рік до відповідного періоду минулого року, у грошовому — більш ніж на 70%, дані Unitrade Group. Усього в січні–березні було продано лише 860 тис. пристроїв на суму $109,2 млн. В той же час у світі у І кварталі продаж впав лише на 13% у грошовому вимірі.

 

 


 

 

Змінилися й ціни: якщо роком раніше середня вартість мобільного телефону становила $188 — на початку 2009-го цей показник опустився до $127. При цьому більше половини всього продажу в І кварталі припало на трубки вартістю до $130, а третина покупців зупинили вибір на пристроях вартістю до $70 — переважно зниженої в ціні продукції 2008-го, а то й 2007-го років випуску.

Падіння продажу — прямий наслідок складної економічної ситуації. У 2007– 2008 роках ринок мобільних телефонів розігрівали кредитні гроші, і попри насичення він демонстрував непогані показники зростання. Із припиненням споживчого кредитування восени 2008-го цей драйвер продажу зійшов нанівець.

На початку 2009 року на попит перестав впливати й реплейсмент — українці перестали міняти цілком робочі, але застарілі трубки на нові, дорогі та статусні апарати. У 2008-му, за даними Trade Help, середній термін служби мобілки становив лише рік. Але вже на початку 2009-го, як показало дослідження компанії InMind, понад 60% жителів великих міст не мали наміру міняти телефон на новий найближчі два роки. Не виключено, що за підсумками нинішнього року термін служби мобілки перевищить показники 2004 року, — а тоді трубку зазвичай використовували понад 2,5 року.

Падіння доходів помітно змінило цінові вподобання потенційних покупців. Так, сегмент найдешевших апаратів у І кварталі 2009-го зріс до 30% всього продажу — порівняно з 20% у січні–березні 2008 року. Частка пристроїв вартістю понад $200, навпаки, зменшилася: до 27% у І кварталі 2009 року порівняно з майже 40% на початку 2008-го.

З огляду на невтішні результати І кварталу, за підсумками 2009-го аналітики Unitrade Group прогнозують продаж лише 4 млн мобільних терміналів на суму $540 млн.

За матеріалами "Контракти"

Top

RedTram Ukraine